Vätterscrappen

Hej!
För ett tag sen så var jag på min allra första träff - Vätterscrappen som ordnades av Hildas Rum. Det var så galet kul! I 10 timmar satt vi och pysslade, ja en del satt ännu längre men jag var helt slut! :-)
Så nu tänkte jag visa det jag hann med på denna fantastiskt roliga dag!

Här kommer ett kort från utmaning nr 1. Det var en skiss.



Det var väldigt roligt att följa skissen så det tänker jag göra fler gånger! Papper, band och metallblommor och fjäril kommer från Hildas rum. Stämpeln är en Magnolia målad med distresser.

Och nu kommer kort från utmaning nr 2!



Det var en Bingo-bricka och raden jag valde skulle innehålla en stämpel, pins, punchinella, metall och band...
De underbara pappren är från Maja Design - Crea Diem, de är så fina så jag knappt kan skära i dem ;-)
Stämpeln är från Magnolia och målad med distresser. De fina bakgrundstämplarna med rutmönstret och fläcken från en kaffemugg gillar jag mycket!



metallfjärilar, halvpärlor, bling, rutstämpeln...



Lite glitter är ju aldrig fel!

Och till sist den tredje utmaningen... att göra ett monokromatiskt kort!
Jag valde rosa, trodde det skulle vara lätt... men..... hjälp vad jag fick leta efter papper och blommor som hade ungefär samma rosa! Antingen drog det mot gult.. eller blått...  Nåja, så här blev det till slut:



har duttat med distressdyna på blommorna för att få dem att passa ihop... stansat ut blommor med retropunchen och satt under rosorna...



stämplat med någon svirvel runt motivet och lagt på lite glitter.. lite glitter på blommorna oxå!

Det var allt jag gjorde på träffen! Riktigt mycket för att vara mig som inte är snabb när jag gör kort... kan hålla på o välja i timmar och ändra mig hur många gånger som helst :-)


Kommentarer
Postat av: Kimsan

Vilka vackra kort. Underbara detaljer.

2010-04-26 @ 18:07:53
URL: http://kimsanspyssel.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Ååååh vad jag gillar det blekblå kortet! Röstade på det nere hos Hildas:-) Underbart fint med de små pappersrullarna och färgerna. Love it!



Kram kram

2010-04-26 @ 21:50:24
URL: http://trollwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0